In cat timp castiga un roman 8,05 milioane de euro?

7,6 milioane de euro: cam atat a decis Guvernul minunatei noastre tari ca va cheltui pentru refacerea imaginii poporului. Este suma initiala, cea destinata proiectelor „de reabilitare” a imaginii din Italia si Spania. La scurt timp dupa semnarea contractelor cu doua firme specializate in campanii de imagine (cea din Spania a costat poporul roman 3,3 milioane de euro iar cea din Italia „doar” 4,3 milioane de euro) Guvernul si-a dat seama ca mai sunt bani de cheltuit, oameni de omenit si relatii de intretinut astfel incat a mai aruncat in joc inca 450.000 cu un proiect paralel atat ca perioada de desfasurare cat si ca scop final. In realitate suma finala e de 600.000 euro dar 150.000 provin din surse ne-guvernamentale.

450.000 – „investitie” din banii publici

1. La un prim calcul nu prea ies la socoteala banii… o medie de 200.000 euro pe oras (Torino, Milano si Roma) inseamna multisor… piata publica este gratuita iar publicitatea pre-eveniment a fost practic inexistata.

2. Pe pliantele oficiale este trecuta o singura asociatie a romanilor din Italia (care a participat cu circa 2 voluntari, restul pana la 120 provenind de la alte organizatii non-profit). Apoi, modul in care a fost organizat spatiul duce cu gandul la pripa si disperare: tot voluntarii au fost baza, pliantele alb/negru multiplicate ad-hoc la un copiator au fost distribuite vineri (cu doua zile inainte de eveniment).

3. Consulul interimar a jucat pasiv ascultand sfaturile doar a doua persoane, cu state vechi de plata prin diverse guverne si partide, asociatii si structuri care mai de care mai interesante; faptul a dus la proteste din partea celorlalte asociatii, care spera ca mr. L. sa se trezeasca, sa ia contact cu realitatea din teren si sa plece urechea catre realul vox populi (chiar asa, mr. L., „porgerLe” nu are nici o legatura cu Acuzativul, in nici o gramatica din lume – doamna dorea doar sa va lase impresia ca stie despre ce vorbeste).

… restul le descriu separat, pentru a nu incarca si asa prea-lungul post.

Ambele „proiecte” de spalare a imaginii par din afara lipsite de profesionalism si organizate amatorial. Nu am idee ce tipuri de studii sociologice au organizat sociologii dar eu ca roman nu ma simt in nici un caz reprezentat de olarit, oua incondeiate, sculpturi in lemn sau sarmale. E drept ca acestea fac parte din trecutul nostru, din evolutie, dar intre timp lucrurile au evoluat. Chiar daca italienii apreciaza ouale noastre si se induioseaza la vederea oalelor de acum 2000 de ani (poate e doar nostalgie?) noi intre timp ne-am schimbat. Spalarea asta e un soi de mozoleala, mai mult… zoaie poate ar fi termenul mai potrivit.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Pseudo-analize și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s