Votul? Constituția? Mofturi…

Diaspora românească a fost umilită, luată în râs cu nonșalanță, din nou. Iată baza legală, care ar trebui să ne asigure drepturile dar care favorizează abuzurile de putere, lasând destinul țării la discreția unor funcții publice cheie dar sacrificabile cu ușurință.constitutia-romaniei

Constituția României
CAPITOLUL II: Drepturile şi libertăţile fundamentale
ARTICOLUL 36 – Dreptul de vot
(1) Cetăţenii au drept de vot de la vârsta de 18 ani, împliniţi până în ziua alegerilor inclusiv.

Legea 373/2004 (publicata in Monitorul Oficial nr. 887 din 29 septembrie 2004) si Legea 370/2004 ale cărei prevederi se bazează pe elemente ale Legii 373/2004

CAPITOLUL III: Sectiile de votare
Art. 21. – Sectiile de votare se organizeaza dupa cum urmeaza:
a) in localitatile urbane, cate o sectie de votare la 1.000-2.000 de locuitori;
b) in comune, cate o sectie de votare la 500-2.000 de locuitori; se organizeaza sectii de votare, de regula, in fiecare sat; pot fi organizate sectii de votare si in satele sau in grupurile de sate cu populatie de pana la 500 de locuitori.
Art. 22.
(1) …
(2) Se pot organiza sectii de votare si in statiile de cale ferata, in autogari, in porturi si aeroporturi, pentru alegatorii care, in ziua alegerilor, se afla in timpul efectuarii unei calatorii.

Art. 23.
(1) Pe langa misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei se organizeaza cate o sectie de votare pentru alegatorii membri ai reprezentantei diplomatice si familiile lor, precum si pentru cetatenii romani din tara sau strainatate aflati in tarile respective in ziua alegerilor. Sectiile de votare prevazute de prezentul alineat apartin de circumscriptia electorala a municipiului Bucuresti.
(2) Pe navele sub pavilion romanesc, aflate in navigatie in ziua alegerilor, precum si pe platformele marine se organizeaza sectii de votare, care fac parte din circumscriptia electorala a locului unde este inregistrata nava, respectiv din circumscriptia electorala unde este inregistrata platforma.
(3) Sediile sectiilor de votare prevazute la alin. (1) se organizeaza si se doteaza prin grija Ministerului Afacerilor Externe. In acest scop, Ministerul Finantelor Publice aloca fondurile necesare.

Art. 25.
(5) Sectiile de votare prevazute la Art. 22 si Art. 23 se stabilesc dupa cum urmeaza:
d) de Ministerul Afacerilor Externe, in cazul sectiilor de votare prevazute la Art. 23 alin. (1);
CAPITOLUL IV – Autoritatea Electorala Permanenta si birourile electorale
Sectiunea 1 – Autoritatea Electorala Permanenta
Art. 26.
In scopul asigurarii conditiilor logistice necesare aplicarii intocmai a dispozitiilor legale privitoare la exercitarea dreptului de vot, precum si a conditiilor corespunzatoare pentru buna desfasurare a operatiunilor electorale, functioneaza Autoritatea Electorala Permanenta.

[si cam toate responsabilitatile si le asuma aceasta autoritate care are presedinte, cu functie de ministru, si doi vice-presedinti cu functie de secretar de stat, al caror mandat dureaza 8 ani(!) si se poate reînnoi o singură dată]

Ultimele două documente elaborate de către AEP (Autoritatea Electorală Permanentă) și publicate în Monitorul Oficial (nr. 641 din 1.IX.2014)  ca HG, pasează toată responsabilitatea votului emigranților români în sarcina Ministerului Afacerilor Externe (MAE). Inclusiv suportarea tuturor costurilor.

Concluzie: responsabilitatea exclusivă a situației votului din diaspora românească este a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a ministrului. Ar trebui cerută demisia imediată a acestuia și apoi atacată organzizarea AEP iar ulterior cerute modificări ale Legii 373/2004 și 370/2004. Domnilor parlamentari care reprezentați cele 6 Colegii ale Diasporei, spor la treabă!

Acest articol a fost publicat în Pseudo-analize și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu